torsdag 29. juli 2010

Lenge leve byråkrati!

Ringte kommunen for å dobbelt sjekke at alt var ok for å starte arbeidet til mandag da det har gått over 3 uker siden vi sendte inn alle papirer og ikke har hørt noe. Svaret fra kommunen var selvfølgelig at det ikke var i orden. Igangsettelses tillatelse var ikke godkjent. Og den eneste som kunne svare på dette eller ordne det hadde reist på ferie.

Dro derfor hjem fra ferie selv for å dra opp til kommunen og få orden. Så i dag kl 08.00 sto jeg klar utafor kommunen! Møtte heldigvis en hyggelig dame som forsto problemet. Så da startet vi å gå igjennom søknaden for å finne ut hvorfor den ikke ikke var godkjent.

Alle papirene var sendt inn, MEN....

den ene søknaden hadde en av gutta på kommunen ikke helt skjønt alt på derfor hadde han bare lagt den til side. Da jeg forklarte han hvem som skulle gjøre hva var den i orden! Helt utrolig!

Så var det siste papir med utstikking, de papirene lå i innboksen til saksbehandleren hos kommunen, han som var på ferie, og uten dem får vi ikke starte. Så da måtte jeg få kontakt med de som stakk ut huset og få dem til å sende inn papirene en gang til, bare denne gangen til en annen saksbehandler. Før alt dette var i boks stenge de på kommunen, så da blir det for meg å dra opp der i morgen igjen for å skaffe meg en middlertidig tillatelse, da saksbehandleren har låst saken før han dro på ferie....

Heldigvis, heldigvis traff jeg på denne hyggelige damen som virkelig ønsker å hjelpe til. Hun skjønner at vi ikke kan vente i 4 uker på å få starte fordi saksbehandleren har dratt på ferie....

Får håpe at alt går i orden i morgen og at vi er i gang over helga!

Lenge leve byråkrati!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar